RTÜK’ten iki kanala uyarı cezası

Tarih : 25 Şubat 2019

Türk Tabipleri Birliği’nin tıbbi yanlış bilgi içeren haberler nedeniyle RTÜK’e yaptığı başvuru sonuçlandı. RTÜK Star TV ve TGRT’ye uyarı cezası verdi.

Tıbbi bir malzeme zannedildiği için kamuoyuna “anne karnında unutulan amniyotik bant” olarak yansıyan haberler sonucu hekimlerin hedef gösterilmesi üzerine TTB ilgili haberler hakkında RTÜK’e başvurdu.

1 Aralık 2018 tarihinde söz konusu kanallarda yer alan haberleri değerlendirmeye alan RTÜK, haberlerin hekimlik mesleğinin itibarına zarar verecek nitelikte olduğu tespitini yaptı ve toplumun bilgi edinme hakkına hizmet etmesi gereken medya organlarının, haber içeriklerini oluştururken haberin doğruluğunu detaylı olarak araştırmasının sorumlu yayıncılık gereği olduğunu vurguladı.

Haberin asılsız ve yanlış olduğu, doktorların zan altında bırakıldığı, haberde geçen “amniotik bant”ın tıbbi bir rahatsızlık olduğu, yayıncı kuruluşun haberi yaparken uzman görüşü almadığı sonucuna varan RTÜK, TTB’nin 4 Aralık 2018 tarihli RTÜK başvurusu ile birlikte değerlendirildiğinde, haberlerde 6112 Sayılı RTÜK Yasası’nın 8. maddesinin 1. fıkrasının (ı) bendinin ihlal edildiğine oybirliği ile karar verdi. RTÜK, STAR TV ve TGRT’ye ilgili haberler nedeniyle uyarı cezası verdi.

PaylaşShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Yorum Yaz
Ad Soyad :
E-mail :
Yorum :

Arşivler